αντ μπάϊτ γκαστ αρμπάϊτ

νιώθω ομιλητικός. με τσίμπησε ενα μυρμήγκι καθώς το πλάκωσα τυχαία με τον αγκώνα μου. αρχικά είχα την εντύπωση πως απλά ακούμπησα το χέρι μου πάνω σε ένα μικρό κομμάτι γυαλιού, ή ένα ξερό κομματάκι ψωμιού (breadcrumb, πως μεταφράζεται;;), καθώς είναι πολλά τέτοια κομματάκια διασκορπισμένα πάνω στο τραπέζι μου (χα, θεέ μου, τι εικόνα μάλλον δίνω με αυτά τα λόγια μου). να όμως που ήταν ένα μυρμηγκάκι, μικρό και ταλαιπωρημένο, και θυμωμένο με μένα τον ατσούμπαλο γίγαντα που δεν βλέπει που βάζει τα χέρια του, με τις δαγκανίτσες του μέσα στο δέρμα μου. το βγάζω προσεκτικά και το αφήνω πάνω στο τραπέζι το ζωντανό.

το τσίμπημα του καίει - δεν δημιουργεί κνησμό όπως το τσίμπημα του κουνουπιού - έχει την αίσθηση καψίματος, και μια μικρή-μικρή κοκκινίλα. το μυρμηγκάκι προσπαθεί να συνέλθει μετά από το σοκ, καθαρίζει τις κεραίες του, και μερικές φορές περιφέρεται λίγο γύρω από την ίδια θέση, σαν να δοκιμάζει τα μέλη του, αν μπορούν να κουνιούνται ακόμα. πήγα να διαβάσω στο wikipedia για τα μυρμήγκια (social insects!), και είναι καλά, λέει, όπως και τα σκουλήκια, κάνουν καλό στην φύση.

και θυμόμουν που μικρός ακουμπούσα το χέρι μου (χλοπ χλοπ) πάνω σε μυρμηγκοφωλιές που έβρισκα, και μετά μύριζα την παλάμη - όταν χτυπάς τα μυρμηγκάκια, βγάζουν από το σώμα τους ένα πράγμα που μυρίζει πολύ έντονα, σαν το νέφτι (τόσο έντονα), αλλά και διαφορετικά και μοναδικά, περίεργα, όχι ευχάριστα (εκτός και αν είσαι βιτσιόζος) - μαθαίνω ότι είναι μάλλον το "formic acid".

και αυτό που ξέρουμε όλοι αλλά πια δεν μας κάνει και πολύ εντύπωση - "...Ant societies have division of labour, communication between individuals, and an ability to solve complex problems.[8] These parallels with human societies have long been an inspiration and subject of study..." (source - wikipedia)

μιας και μιλάμε για μυρμήγκια, θυμήθηκα τους adam and the ants, και τον ηγέτη τους τον εκκεντρικό (νομίζω) adam ant.



καθώς επίσης ένα ρώσικο παιδικό βινύλιο με δυο παραμύθια που άκουγα μικρός, με πρωταγωνιστή το μυρμήγκι Κούζια.



ορίστε μας και τα μυρμήγκια στην ποπ τέχνη :Ρ

No comments:

Post a Comment